Activitati Didactice

Ne desfasuram activitatea in conformitate cu programa Ministerului Educatiei si Cercetarii, pe care o integram in conceptul propriu de EDUCATIE PRIN ARTA SI JOC SENZORIAL, prin metode moderne de invatare. 
Stimularea senzoriala este esentiala pentru dezvoltarea completa si armonioasa a unui copil. Aceasta sta la baza cunoasterii si ghideaza copilul spre intelegerea mediului inconjurator, oferindu-i informatii despre locuri, persoane, obiecte si, in general, despre lucruri si fenomene. 
Din perspectiva noastra, jocul este cea mai buna metoda de a experimenta senzorial, prin stimularea tuturor simturilor. Prin intermediul jocului senzorial, cadrul didactic creaza fondul fertil pentru dezvoltarea unei relatii bazata pe conectare si autenticitate. 
Jocul senzorial, ghidat in maniera potrivita si intr-un context relaxat, sprijina siguranta si echilibrul emotional.

 

1. Activitati tematice – jocul simbolic, jocul senzorial, jocul didactic

– activitati artistice si de indemanare 

– activitati de muzica si miscare

– activitati de creatie si comunicare

– activitati de cunoastere

– activitati in aer liber

 

2. Activitati pe domenii experientiale, desfasurate in cadrul proiectelor tematice prevazute de curriculumul national, in functie de nivelul de varsta, de nevoile si interesele copiilor din grupa.

– jocul sub toate formele sale;

– experimente;

– lectura dupa imagini, observatia, convorbirea;

3. Jocurile si activitatile liber-alese sunt cele alese de copii si care ii ajuta sa socializeze in mod progresiv, sa se initieze in cunoasterea lumii fizice, a mediului social si cultural. Acestea se desfasoare pe centre de interes: joc de rol, biblioteca, constructii, arte, nisip si apa. Includ educatia rutiera, educatia ecologica, educatia culturala. 

 

4. Activitatile pentru dezvoltare personala includ rutinele, tranzitiile, activitati de dezvoltare a inclinatiilor personale / predispozitiilor / aptitudinilor.

 

5. Activitatile senzoriale

– Sunt jocurile preferate ale copiilor si din acest motiv acestia sunt receptivi si implicati in activitatea propusa;

– Reprezinta cea mai eficienta metoda pentru achizitiile psihomotrice;

– Dezvolta atent si treptat toate simturile;

– Intr-o lume plina de noi informatii la tot pasul, ajuta la pregatirea copilului pentru a face fata oricarui context extern in care este plasat;

– Fiind bazate pe stimularea intensa si variata (auditiva, vizuala, tactila, gustativa, intelectuala), determina copilul sa simta apropiere si siguranta emotionala in raport cu mediul gradinitei si cadrele didactice.

DEZVOLTAREA LIMBAJULUI SI A COMUNICARII

Comunicarea verbala si non-verbala;

Asocierea sunet-litera;

Constientizarea mesajului scris / vorbit;

Insusirea deprinderilor de scris;

Dezvoltarea capacitatii de vorbire si comunicare;

Imbogatirea vocabularului;

Limbi straine (engleza, germana); 

DEZVOLTARE SOCIO-EMOTIONALA

Abilitati de interactiune;

Dezvoltarea comportamentului pro-social;

Dezvoltarea conceptului de sine si a autocontrolului;

Dezvoltarea expresivitatii emotionale;

DEZVOLTAREA COGNITIVA SI CUNOASTEREA LUMII

Constientizarea relatiei cauza – efect;

Utilizarea experientelor trecute pentru construirea unor noi experiente;

Cunoasterea si intelegerea lumii vii;

Reprezentari elementare matematice;

DEZVOLTAREA FIZICA, SANATATE SI IGIENA PERSONALA

Promovarea sanatatii si nutritie;

Dezvoltarea motricitatii grosiere si a celei fine;

Dezvoltarea senzorio-motorie;

CAPACITATI SI ATITUDINI IN INVATARE

Curiozitate, interes si initiativa;

Persistenta;

Creativitate

Dupa-amiaza se desfasoara activitati de relaxare si recuperatorii.